Telefon: +36309729679 Email: janecskoadrian@gmail.com
Újabb verseny Szlovákiában, ezúttal nagy pályán: Fimax Trophy, Dlhá

Újabb verseny Szlovákiában, ezúttal nagy pályán: Fimax Trophy, Dlhá

 

10.19-én Dlhá-ban versenyeztem az SWS sorozatba is tartozó Fimax versenyen, a sprint kategóriában. A bejegyzés végén a versenyemet összefoglaló videó linkjét is megtaláljátok.

Dlhá versenygokartpálya, 1100 méter hosszú és még soha nem versenyeztem itt. Ez volt az egyik oka az indulásomnak, hogy kipróbáljak egy új helyszínt, ami ráadásul nincs is annyira messze. 

10 perc szabadedzés állt rendelkezésemre megismerni a pályát, majd 2×5 perc időmérő következett, a két időmérő 1-1 legjobb körének átlaga döntött a rajtsorrendről. A második időmérőt 6 tizedes előnnyel nyertem, az a kör nemcsak a két időmérő legjobb köre volt, de a versenyen sem futott jobbat senki. Az első gépem nem volt jó, azzal hátul voltam és átlagban a 2. rajthelyet szereztem meg.

A verseny Le Mans-i starttal kezdődött, vagyis zászlólecsapásra a célegyenes box felőli oldaláról átfutottunk a másik oldalon sorakozó gokartokhoz. Nem én voltam a leggyorsabb ebben, az odafutással nem volt gond, de a beugrásnál volt egy pillanatnyi bizonytalanság, talán egy fölösleges lépés, ami azt eredményezte, hogy egy helyet veszítettem az első fékezős kanyarig. A második körben a második helyezett megelőzte az elsőt, és én is odaértem, valamint előztem is. Nagyjából tudtam tartani a lépést az elsővel és egy picit el tudtam szakadni az üldözőktől. A gokart, amiben ekkor ültem, nem volt az igazi. Minden beülésnél másik gokarttal mentünk, mindig az eggyel kisebb rajtszámot húzó versenyző gokartjába ültünk, vagyis itt már nem a második időmérős gépemmel mentem. A mostani gokartom nem volt rossz, de műszakilag nem volt teljesen rendben, kicsit mintha ragadt volna a fék, nem engedett el azonnal a pedál visszaengedésére, legalábbis érzésre ilyen volt. Aztán persze lehet, hogy a kuplung csúszott, nem tudom, csak azt, amilyen érzést és menettulajdonságokat eredményezett. Pár kör után változtattam a stílusomon, alkalmazkodtam a problémához és így tudtam tartani a lépést a versenyben vezetővel.

A verseny 45 perces volt, 15 percenként gépcserével. Az első csere megvolt, az elsőnél gyengébb gépbe ültem át. Az utolsó csere elmaradt, mert 1-2 gokartot műszaki problémák miatt le kellett cserélni, és emiatt nem maradt volna tartalék gokart. Én később cseréltem, mint aki vezette a versenyt (a húzott rajtszám fordított sorrendjében hívtak ki), de ugyanannyival jöttem vissza mögé a pályára, mint amennyi korábban is volt a hátrányom. A mögöttem lévő két versenyző utolért, és a leintésig védekeznem kellett. 

Egyetlen egy pillanat volt, amikor elméláztam és nyitva hagytam a kaput az első kanyarnál. Itt mellém értek belülről, de néhány kanyar múlva sikerült visszaelőznöm annak köszönhetően, hogy jól helyezkedtem az előző kanyarokban. A leintésig még jobban figyeltem, és a második helyen értem célban. A verseny izgalmas volt egy olyan pályán, ahol könnyebben lehet előzni és garantált a csata.

Összegezve a versenyt, ha jobban rajtolok, akkor akár nyerhettem volna, de mindettől függetlenül elégedett vagyok a teljesítményemmel, a védekezésem jó volt, a gép/szerencse tényezőre pedig nincs ráhatásom. A versenyzést nagyon élveztem! A Hungry Hungariansből csapattársam, Barna Krisztián is indult, ő egy elképesztően jó rajtot vett és a 6. helyen végzett.

A verseny összefoglalóját itt nézhetitek meg.

A képek forrása: adrianhanus_photo

Vélemény, hozzászólás?