Phone: +36309729679 Email: janecskoadrian@gmail.com
Sodi World Finals beszámoló- Adrián

Sodi Világdöntő 🌍 – Janecskó Adrián

21. helyen zártam az SWS világdöntőt a Sprint kategóriában!

A Sprint kategóriában 88 versenyző vett részt a Sodi W Finalson, melyre nemzeti kvalifikációs futamok útján lehetett bekerülni.

Részletes beszámoló a versenyekről az eredmények alatt, élmények és, hogy hogyan éltem meg a versenyt, a bejegyzés végén!

Eredmények:

Szabadedzés, összesített eredmény: 1Időmérő edzés, 2. csoport: 1. Összesített: 2.

Futamok

Heat B-E 2.

Heat B-D 17.

Heat B-C 5.

Heat B-F 5.

Heat A-B 7.

Super Heat B 10.

Final A 21.

A világdöntő szerdán a szabadedzésekkel vette kezdetét a Slovakiaringen. Minden versenyző 3 szabadedzésen vett részt, melynek összesített eredménylistáján az 1. helyen végeztem, az első nap során egyedüliként érve el 1’05 alatti időt (1’04,966)!

Az időmérő edzésre szerda este került sor. Saját csoportomban az 1., a 3 csoport összesítése alapján a 2. leggyorsabb voltam az időmérőn, 0,045 másodperc hátránnyal az elsőhöz képest. Volt egy köröm, amit tökéletesnek éreztem, és fel is ugrott a nevem a táblán az első helyre. Ez után még gyorsabban kezdtem meg az utolsó körömet, az első két szektoromban -0,12 másodperc előnybe kerültem a korábbi körömhöz képest, majd egy apró hibával végül nem javítottam a körömön.

A 2. rajthelyem azt jelentette, hogy a csütörtöki, 5 darab selejtező futamokon 4-szer az első, 1-szer a 2. rajthelyről indulhattam.

A selejtező futamok nem alakultak a legjobban. Az elsőben vezettem, majd a dupla jobbos kanyarban letoltak az ívről, miközben belül védekeztem és álltam a féken, hogy blokkolni tudjam a mögöttem érkező versenyző támadását. 2. lettem.

A másodikon az első körben megforgattak ugyanabban a kanyarban, ahol az elsőben is pozíciót vesztettem. Visszacsúsztam a 30. helyre, majd a 17.-re kapaszkodtam fel a 12 perces futamon.

A harmadikon már éppen elhúztam a mezőnytől, amikor piros- sárga zászlót lengettek be, ami azt jelenti, hogy csúszós anyag került a pályára. Ez a leggyorsabb kanyarban történt. Mivel elsőként értem oda, lassítottam, mivel nem szerettem volna egy olajfolton kicsúszni. Ezalatt értek utol, majd részben a saját hibámból, részben a többiek túlzott agresszivitása által veszítettem helyeket.

A negyedik selejtezőn egy versenyzővel csatáztunk az első helyért, amikor leszorított a pályáról, pontosabban a külső íven már nyertes helyzetben nem hagyott annyi helyet, hogy ne szorítson ki a fűbe, amikor még teljesen egymás mellett voltunk. 10.-re estem vissza, majd innen az 5. helyig küzdöttem fel magam.

Az ötödik selejtezőn a külső (jobb) oldalról rajtoltam, ami óriási hátrányt jelentett ezen a pályán. Az ebből a sorból indulók általában több pozíciót veszítettek, mert a pálya első három, fékezést igénylő kanyarja balos. Előre eldöntöttem, hogy nem próbálok meg bezúzni belülre, hanem elfordulok a nagy íven, kockáztatva, de ha a többiek belül mennek, a nagy lendülettel megvédve a helyem, vagy a lehető legkevesebbet veszítve az első két kanyar között. Működött a terv, csak egy pozíciót buktam a rajtnál.

Ezen a versenyen csak a 7. lettem, mégis nagyon elégedett voltam. Hogy miért? A gokart motorja több helyen (a lassú kanyarokban és a balos kanyarok kijáratánál) kihagyott, ez jelentős hátrányba hozott. Elkezdtem másképpen kezelni a pedálokat és elértem azt, hogy csak 2 kanyarban esett vissza túlzottan a fordulat. Az, hogy csak a 7. helyig estem vissza, ezért volt nagy bravúr.

A selejtező futamok pontjai alapján a 17. helyen álltam, ha nem forgatnak ki a második futamon, és bejövök 4.-nek (a versenyben a 3. legjobb köröm volt), akkor a 6. helyen várom a szombati folytatást.

A 17. összetett pozícióval a Super Heat B-be kerültem, a 6. rajthelyre. A külső oldalról rajtoltam és jópár pozíciót veszítettem, miközben a kör végén az utolsó kanyarban megforgattak és visszaestem a 30. helyre. Ismét jöhetett a felzárkózás, a 12. helyre jöttem előre, majd két versenyző büntetése miatt a 10. helyen végeztem a Super Heatben. Egy élvezetes és szuper versenyzés volt, azonban ez is a kármentésről szólt!

A Heats és a Super Heat pontjai alapján, a Sprint kategória Magyar versenyzői közül egyedüliként, a top30-at jelentő A Finalba kerültem. Itt az addigi pontk alapján a 18. rajthelyről, ismét kívülről indulhattam. Ez a verseny még a többinél is durvább rajtot hozott. Mentem a belső ívre, korán fékeztem, de sajnos letoltak és ismét vissza estem. 3 versenyző már itt kiesett a versenyből.

Ismét felzárkózás, előzések, majd újra letoltak egy kanyarban, és végül a 21. helyen zártam a döntőt! A versenyek kaotikusak voltak. A 21. hely nem tükrözi a valós tudásomat!

Tavaly Párizsban a 42. helyen zártam a világdöntőt, ami akkor a C döntő 4. helyét jelentette. Az elmúlt évben megtanultam vezetni a trükkös, bérgokart gumikkal ellátott, a fordulatszám esésre érzékeny Sodi Sport Rotaxot! Nem akárhogy, hanem a lehető leggyorsabban, a sebességem a mezőny legelejére szólt! Ezért tudtam olyan simán visszazárkózni bármikor, tisztán, könnyen előzve le az ellenfeleket. Azt éreztem, hogy folyamatosan támadhatok, mert sikerült fent tartanom a kellő forulatszámot.

A Sodi World Finals 2023 nem azt az eredményt hozta, amire a sebességem elég volt! A folyamatos kilökések, kiforgatások (még a döntőben is) elvették a lehetőséget a kiváló eredménytől! Szidhatjuk a bíráskodást, hiszen rajtuk, a büntetések hiányán múlt az, hogy eluralkodott a túlzott agresszió a versenyeken, ami a döntőben csúcsosodott ki!

Erről a versenyről nekem mégsem ez fog az eszembe jutni, és nem is a 21. hely! Hanem a kör, ami alatt éreztem, hogy tökéletes lehet, amivel megnyertem a csoportom időmérőjét! A küzdelem, a felzárkózás, amikor hátulra kerültem, és előre törtem! A törekvés, hogy minden helyzetből a legjobbomat hozzam ki! A könnyedség, amivel a gyorsaságomnak hála az előzéseket kiviteleztem! Az érzés, hogy mindenkitől gyorsabb vagyok, senkinek a sebességét nem soroltam az enyém elé! Az érzés, amit az ad, hogy sikerült magasan tartani a fordulatszámot a kanyar kijáratáig, majd kilőni az egyenesben! A tudat, hogy egy év alatt a számomra addig ismeretlen, 2 ütemű gokarttal a középmezőnyből az élmezőnybe katapultáltam! A felkészülés, a munka, amit ebbe a versenybe az elmúlt egy évben beletettem és a sebességem mutatta, hogy meglett az eredménye!

Minden egyes kört élveztem a Sodi Sport Rotaxszal, a reggeli Warm upokat talán a legjobban, amikor a nap során először beleültem! Ezzel a gokarttal gyorsan menni számomra nagyobb elégedettséget és élvezetet jelentett, mint bármilyen más típusú gokarttal!

Sodi World Finals 2023, örülök, hogy ott lehettem, gazdagabb lettem ezzel az élménnyel, megtapasztalhattam a világdöntő semmihez sem fogható atmoszféráját, a többi versenyzővel együtt a világ különböző pontjairól versenyezhettem, és saját magammal elégedetten zártam a versenyt!

Köszönöm mindenkinek, aki ott volt, eljött szurkolni, üzenetekkel biztatott a versenynapok alatt, segített a felkészülésemben! Akik osztoztak velem abban, amit a pálya és a verseny nekem szánt!

Vélemény, hozzászólás?