Phone: +36309729679 Email: janecskoadrian@gmail.com
Palóc Ring SWS bajnokság, általános versenyszabályzat frissítés

Nevezés

A verseny helyszínén, 08:00- 09:45-ig, az időmérő edzés megkezdése előtt.

A versenyre előzetes regisztráció ajánlott az aktuális versenyek kiválasztásával: https://www.sodiwseries.com/en-gb/tracks/palc-ring-919.html

A versenyt akkor rendezzük meg, ha minimum 6-an előzetesen bejelentkeztek az adott kategóriába.

Nevezési díj

Sprint kategória 32000Ft

Junior kategória 22000Ft

A verseny tartalma

Sprint kategória:

3*4 kör időmérő edzés, 3*10 perc verseny.

Junior kategória:

2*4 kör időmérő edzés, 2*10 perc verseny

Szabadedzés

Szabadedzésekre az időmérő edzés előtt (08:00-09:50) van lehetőség.

 Maximum 3*8 perc szabadedzést teljesíthet 1 versenyző a verseny napján.

A szabadedzéseket a nevezési díj nem tartalmazza.

A verseny lebonyolítása

A versenyzők 3*4 körnek megfelelő időmérő edzést (1 felvezető kör, 2 gyorskör, 1 levezető kör) teljesítenek. A 2 mért körből a gyorsabb kör határozza meg a rajtpozíciót.

Az első időmérő az 1. futamra, a második a 2. futamra, a 3. a harmadik futamra szól.

A leggyorsabb 10 versenyző indul az A-döntőben. Amennyiben a gokart különbségek és a nevezőszám indokolja, úgy több gokartot indítunk egyszerre. Aki nem jutott be az A-döntőbe, a B-ben futja a versenyét.

A versenynap 3*10 perces versenyből áll, mind a 3 külön versenynek számít az SWS pontozás szempontjából.

Gokartok

A pálya által biztosított, Sodi SR5- GX390cc típusú gokartokat használjuk a versenyeken.

A gokartok közt vannak különbségek, aki indul a versenyeken, elfogadja ezt a tényt.

A rendelkezésre álló gokartok közül a szabadedzések alapján a szervezők választják ki, hogy melyikeket használják az időmérő edzésen és a versenyeken.

A kiválasztás fő szempontja, hogy a gokartok között a lehetőségekhez képest a legkisebb legyen az időkülönbség.

Az időmérő edzésekre és a versenyekre is sorsolás útján kerülnek kiosztásra a gokartok. A jelen lebonyolítás szerint a három versenyt három különböző gokarttal teljesítik a versenyzők.

Amennyiben 1 gokart műszaki hiba miatt kiesik a versenyből, a szervezők a kivett gokartok közül választják ki, hogy melyik legyen a helyettesítő gokart, mely a műszaki hiba elhárításáig marad versenyben.

Ha gyors gép esik ki, a lehetőségekhez képest gyors gép kerül a helyére, ha gyengébb gokart esik ki, akkor gyengébb gép lesz a cseréje.

A pálya határai

A pálya, a pálya két szélén lévő fehér vonal közötti terület, plusz a rázókő és az aszfaltozott bukótér.

Kihasználhatóság szempontjából a pálya határa a rázókő széle plusz, ahol van aszfaltozott bukótér, ott a bukótér széle.

 Az aszfaltozott bukótér a külső íven használható, a belső íven (pl. a hosszú célegyenesre vezető jobbos törésben) azonban nem.

A belső íves pályaelhagyás kanyarvágásnak minősül. A belső íven a bója érintése, elütése szintén kanyarlevágásnak minősül.

Amennyiben kanyarvágás történik időmérő edzésen, a vágott kört automatikusan töröljük. A versenyen az eset súlyosságától függ az időbüntetés mértéke.

Rajtprocedúra

A versenyzők kigurulnak a bokszból, majd megállnak.

A szervezők sorrendben hívják a versenyzőket, az első előrébb gurul, majd vár, ameddig a többiek be nem álltak mögé sorrendben.

A szervező jelzésére elindul a felvezető kör, mely során a versenyzők egy sorban haladnak.

Előzés a felvezető körben nem megengedett. Az első versenyző a kör felétől már közepes tempót diktál, és figyel rá, hogy mindenki felzárkózzon.

Minden versenyző figyel arra, hogy tartsa a tempót az előtte lévővel.

Rajtolás

Egy soros gördülő rajt.

A rajt előtt az első helyről induló versenyzőnek közepes tempót kell diktálnia. A mezőnynek fel kell zárkóznia, a rajt előtt senki nem maradhat le.

Minden versenyzőnek egy sorban, szorosan kell követni az előtte lévő versenyzőt. Az utolsó helyről induló versenyzőnek is fel kell zárkóznia az előle induló versenyzőre, nincs rágyorsítás.

A rajt előtt egy előre meghatározott pont, és a rajt/célvonal között az első helyezett bármikor elkezdhet gyorsítani, versenytempóra váltani, a meghatározott pont előtt viszont nem.

Előzést nem lehet megkezdeni a zászló vonaláig. Addig a pontig tartani kell a sort.

A zászlójelzés mellett elhaladva meg lehet bontani a sort, és innentől lehet előzni.

A rajtokat felülről vesszük, amennyiben valaki megszegi a rajtprocedúrát automatikusan büntetést kap.

Versenyszituációk

Tilos egyenes vonalban oldalról támasztani a másikat

A terelés megengedett, addig, ameddig a másik hagyja

A támadó részéről

Tilos a féktávon, és kanyar közben hátulról való lökés, és az ebből származó előzés.

Tilos a másik kiforgatása. Ez abból adódik, hogy a támadó nem ér be félig a másik mellé, amikor az már elkezdte a kanyarodást

Kanyarodás közben, a gokart oldalával való összeérés megengedett. A támadó részéről akkor szabályos az ilyen módon szerzett pozíció, ha az összeérés előtt fél gokarttal a védő mellé ért, és nem jelentős tempókülönbséggel, a másikon fékezve, azt jelentősen oldalra lökve esett be.

A nagy tempókülönbséggel való beesés, a másik jelentős lelökése az ívről előzés közben nem megengedett.

Az előzés akkor van befejezve, amikor a támadó a gokart teljes hosszával a védő elé került.

Ameddig a támadó nem került a másik elé, olyan íven kell haladnia, hogy ne szorítsa le a másikat a pályáról. A kanyar kijáratánál is meg kell hagyni a másiknak a helyet arra, hogy a pályán tudjon maradni.

A támadónak az előzést a pályahatárok között kell megoldania. Kanyarvágással, pályaelhagyással nem megengedett az előzés.

A védő részéről

Egyenes vonalban az ideális ívről egy áthelyezkedés és egy visszahelyezkedés a pálya túlsó oldalára megengedett. Ez lehet szakaszos is. Cikázás, többszöri irányváltás nem megengedett.

Amikor a támadó a védő mellé ér, bármekkora százalékban, a védő nem kényszerítheti a támadót a pálya elhagyására, nem szoríthatja le a fűbe.

Amennyiben a kanyar megkezdésekor a támadó a védő mellé ér a belső íven, a védő nem húzhatja rá a kormányt a támadóra, nem szoríthatja le a pályáról a belső íven.

A védő nem támaszthatja (miközben őt előzik, és a támadó már előtte van, de még nem fejezte be az előzést) meg a támadó gokartjának a hátulját, amennyiben ebből az okból szorul ki a pályáról, a támadó nem lesz megbüntetve.

Ha a támadó a védő mellé ér, mindkét versenyzőnek annyi helyet kell hagyni a másiknak, hogy egyikük se hagyja el a pályát.

Mérlegelés

Kötelező a mérlegelés az időmérő edzés és a verseny után.

A versenyzőnek a súlyaival együtt a kiszállást követően automatikusan a mérleghez kell mennie.

Amennyiben az időmérő edzés vagy a verseny után valaki nem mérlegel,  automatikusan a mezőny végére lesz sorolva az adott etapban.

Szankciók

Mérlegelés hiánya: automatikusan utolsó helyre sorolás az adott etapban

Kevesebb súly: 1 kg-ig (85kg súlyhatár esetén, 85- 84kg között) 0,5 másodperc büntetés az időmérőn (hozzá adódik a köridőhöz), 5 másodperc időbüntetés a versenyen.

1kg-nál nagyobb eltérés, vagyis ha valaki több mint 1,0kg-mal könnyebb a minimum súlynál, automatikus utolsó helyre sorolás.

Rajtprocedúra megszegése:

Előzés a zászló előtt: 5 másodperc időbüntetés pozíciónként. 30 másodperc időbüntetés, ha valaki az első helyezettet előzi meg.

Ha direkt lemarad az előtte lévőtől, vagy szemmel láthatóan rágyorsít a sorra, 5 másodperc időbüntetést kap.

Szabálytalan előzés, védekezés:

Szabálytalan előzés következtében, amennyiben a védő 1 pozíciót veszített, automatikus visszasorolással jár (érvénytelen az előzése).

Amennyiben a másik kiforgott, jelentős hátrányba került, a szenvedő fél időveszteségének a kétszeresét kapja időbüntetésképp a támadó, ami a verseny végén hozzá adódik az összidejéhez.

Pályáról való leszorítás: 5 másodperc időbüntetés esetenként. Amennyiben valaki elkezd leszorítani valakit, de észleli és visszahúzódik,  a másik nem kerül hátrányba emiatt, ez esetben törölhető a büntetés.

Szándékos pályaelhagyás és ezáltal előnyszerzés: 5 másodperces büntetés. Ha az előzés megkezdésekor nincs meg az egy gokart szélességnyi hely, és úgy akar előzni a támadó, hogy lemegy a fűre, ezzel ér a másik mellé, ez szabálytalan előzésnek minősül.

Pályalevágás időmérő edzésen, a kör törlésével jár. Amennyiben bójával van jelölve a pálya belső oldala, a bójákat sem szabad kiütni.

Szabálytalanságok elbírálása

Azért büntetünk, amit a pályabíró látott, vagy a pályán a szervezők által elhelyezett kamerák rögzítettek.

Sisak kamera használata megengedett, és bizonyítékul felhasználhatók a felvételek.

A versenyhelyzetben érintett bármelyik versenyző elküldheti a videóját a szervezőnek, és ez alapján születhet döntés.

A beküldés határideje a verseny napját követő nap 20:00!

Vélemény, hozzászólás?